GAŠENJE MREŽE 2G/3G OD STRANE OPERATERA MOBILNE MREŽE
Operateri mobilnih mreža (MNO) objavili su svoju odluku o postupnom ukidanju 2G i 3G mreža. Prema dostupnim informacijama, MNO-ovi će početi postupno ukidati 2G i 3G od kraja 2025., počevši u zemljama kao što su Norveška, Švedska, Austrija, Grčka i/ili Izrael, a potom će se proširiti na ostatak svijeta. Takva odluka o postupnom ukidanju 2G i 3G mreža utječe na različite sektore društva, uključujući i automobilsku industriju.
Posebno će utjecati na funkcije i/ili usluge modela CUPRA vozila koja se još uvijek oslanjaju na 2G i 3G mrežu, naime:
USLUGE CUPRA CONNECTED
Modeli CUPRA vozila GEN3 (pre-UNECE) i dalje se oslanjaju na 2G/3G mreže za usluge CUPRA Connected Car Services (tj. planiranje termina servisa, položaj parkiranja, stanje vozila, online aktualizacija karti ili zaključavanje i otključavanje na daljinu).
Kako bismo osigurali da naši kupci nastave uživati u uslugama CUPRA Connected Car Services, CUPRA radi na kampanji „over-the-air” aktualizacije softvera vozila (očekuje se tijekom 2025.) kako bi se GEN3 pre-UNECE modelima vozila omogućilo (pogledajte tablicu u nastavku (*)) da nastave uživati u uslugama CUPRA Connected Car Services.
JAVNI POZIV U NUŽDI
Modeli CUPRA vozila GEN3 i GEN4 (pre-UNECE & UNECE) dizajnirani su u skladu s važećim zakonodavstvom i općeprihvaćenim standardima tog vremena te se stoga još uvijek oslanjaju na 2G/3G mreže za funkciju javnog poziva u nuždi.
Kako bismo osigurali da naši kupci i dalje imaju koristi od poziva u nuždi u slučaju nezgode, CUPRA je usvojila sljedeće:
Za vozila prvo komercijalizirana u zemljama unutar Europe:
- Vozila proizvedena nakon studenog 2024.: uvođenje usluge Privatni poziv u nuždi eCall u svim modelima. Stoga, oni nisu zahvaćeni.
- Vozila proizvedena prije studenog 2022. opremljena su uslugom Privatni poziv u nuždi eCall, stoga, ona nisu zahvaćena.
- Vozila proizvedena između studenog 2022. i studenog 2024. (i Born između rujna 2021. i veljače 2022.): CUPRA aktivno radi na rješenju za Privatni poziv u nuždi eCall koje će se implementirati prije gašenja mreže 2G/3G. (pogledajte tablicu u nastavku (**)).
Imajte na umu da su modeli Ateca, Terramar i Tavascan opremljeni Privatnim pozivom u nuždi eCall od samog početka proizvodnje te stoga nisu ovime zahvaćeni.
Za vozila prvo komercijalizirana u neeuropskim zemljama:
- Imajte na umu da javni poziv u nuždi eCall više neće biti dostupan nakon postupnog ukidanja 2G/3G mreže jer je tehničko rješenje za uvođenje privatnog poziva u nuždi eCall trenutno neizvedivo.
(*) Provjerite zahvaćena vozila i njihova razdoblja proizvodnje. Datum proizvodnje svog vozila možete pronaći u dokumentaciji vozila ili se obratite svom Preferiranom servisnom partneru.
Usluge CONNECT
Zahvaćena vozila | Zahvaćeno razdoblje od | Zahvaćeno razdoblje do | Mjere | ||
---|---|---|---|---|---|
PRE-UNECE | MOD3.1 | CUPRA Ateca | kol-20 | ožu-24 | Over-The-Air-Update |
PRE-UNECE | MOD3.2 | CUPRA Leon | ruj-20 | svi-24 | Over-The-Air-Update |
PRE-UNECE | MOD3.2 | CUPRA Formentor | ruj-20 | svi-24 | Over-The-Air-Update |
(**) Provjerite zahvaćena vozila i njihova razdoblja proizvodnje. Datum proizvodnje svog vozila možete pronaći u dokumentaciji vozila ili se obratite svom Preferiranom servisnom partneru.
Poziv u nuždi (Europa)
Zahvaćena vozila | Zahvaćeno razdoblje od | Zahvaćeno razdoblje do | Mjere | ||
---|---|---|---|---|---|
PRE-UNECE / UNECE | MOD3.2 | CUPRA Leon | stu-22 | stu-24 | Radovi u tijeku |
PRE-UNECE / UNECE | MOD3.2 | CUPRA Leon | stu-22 | stu-24 | Radovi u tijeku |
PRE-UNECE / UNECE | MOD4 | CUPRA Born | ruj-21 | velj-22 | Radovi u tijeku |
PRE-UNECE / UNECE | MOD4 | CUPRA Born | stu-22 | stu-24 | Radovi u tijeku |
Za pozive u nuždi na izvaneuropskim tržištima tehničko rješenje trenutno nije moguće.