GAŠENJE MREŽE 2G/3G OD STRANE OPERATERA MOBILNE MREŽE

Operateri mobilnih mreža (MNO) objavili su svoju odluku o postupnom ukidanju 2G i 3G mreža. Prema dostupnim informacijama, MNO-ovi će početi postupno ukidati 2G i 3G od kraja 2025., počevši u zemljama kao što su Norveška, Švedska, Austrija, Grčka i/ili Izrael, a potom će se proširiti na ostatak svijeta. Takva odluka o postupnom ukidanju 2G i 3G mreža utječe na različite sektore društva, uključujući i automobilsku industriju.

Posebno će utjecati na funkcije i/ili usluge modela CUPRA vozila koja se još uvijek oslanjaju na 2G i 3G mrežu, naime:

USLUGE CUPRA CONNECTED

Modeli CUPRA vozila GEN3 (pre-UNECE) i dalje se oslanjaju na 2G/3G mreže za usluge CUPRA Connected Car Services (tj. planiranje termina servisa, položaj parkiranja, stanje vozila, online aktualizacija karti ili zaključavanje i otključavanje na daljinu).

Kako bismo osigurali da naši kupci nastave uživati ​​u uslugama CUPRA Connected Car Services, CUPRA radi na kampanji „over-the-air” aktualizacije softvera vozila (očekuje se tijekom 2025.) kako bi se GEN3 pre-UNECE modelima vozila omogućilo (pogledajte tablicu u nastavku (*)) da nastave uživati u uslugama CUPRA Connected Car Services.

JAVNI POZIV U NUŽDI

Modeli CUPRA vozila GEN3 i GEN4 (pre-UNECE & UNECE) dizajnirani su u skladu s važećim zakonodavstvom i općeprihvaćenim standardima tog vremena te se stoga još uvijek oslanjaju na 2G/3G mreže za funkciju javnog poziva u nuždi.

Kako bismo osigurali da naši kupci i dalje imaju koristi od poziva u nuždi u slučaju nezgode, CUPRA je usvojila sljedeće:

Za vozila prvo komercijalizirana u zemljama unutar Europe:

  • Vozila proizvedena nakon studenog 2024.: uvođenje usluge Privatni poziv u nuždi eCall u svim modelima. Stoga, oni nisu zahvaćeni.
  • Vozila proizvedena prije studenog 2022. opremljena su uslugom Privatni poziv u nuždi eCall, stoga, ona nisu zahvaćena.
  • Vozila proizvedena između studenog 2022. i studenog 2024. (i Born između rujna 2021. i veljače 2022.): CUPRA aktivno radi na rješenju za Privatni poziv u nuždi eCall koje će se implementirati prije gašenja mreže 2G/3G. (pogledajte tablicu u nastavku (**)).

Imajte na umu da su modeli Ateca, Terramar i Tavascan opremljeni Privatnim pozivom u nuždi eCall od samog početka proizvodnje te stoga nisu ovime zahvaćeni.

Za vozila prvo komercijalizirana u neeuropskim zemljama:

  • Imajte na umu da javni poziv u nuždi eCall više neće biti dostupan nakon postupnog ukidanja 2G/3G mreže jer je tehničko rješenje za uvođenje privatnog poziva u nuždi eCall trenutno neizvedivo.

(*) Provjerite zahvaćena vozila i njihova razdoblja proizvodnje. Datum proizvodnje svog vozila možete pronaći u dokumentaciji vozila ili se obratite svom Preferiranom servisnom partneru.

Usluge CONNECT

Zahvaćena vozila
Zahvaćeno razdoblje od
Zahvaćeno razdoblje do
Mjere
PRE-UNECEMOD3.1CUPRA Atecakol-20ožu-24Over-The-Air-Update
PRE-UNECEMOD3.2CUPRA Leonruj-20svi-24Over-The-Air-Update
PRE-UNECEMOD3.2CUPRA Formentorruj-20svi-24Over-The-Air-Update

(**) Provjerite zahvaćena vozila i njihova razdoblja proizvodnje. Datum proizvodnje svog vozila možete pronaći u dokumentaciji vozila ili se obratite svom Preferiranom servisnom partneru.

Poziv u nuždi (Europa)

Zahvaćena vozila
Zahvaćeno razdoblje od
Zahvaćeno razdoblje do
Mjere
PRE-UNECE / UNECEMOD3.2CUPRA Leonstu-22stu-24Radovi u tijeku
PRE-UNECE / UNECEMOD3.2CUPRA Leonstu-22stu-24Radovi u tijeku
PRE-UNECE / UNECEMOD4CUPRA Bornruj-21velj-22Radovi u tijeku
PRE-UNECE / UNECEMOD4CUPRA Bornstu-22stu-24Radovi u tijeku

Za pozive u nuždi na izvaneuropskim tržištima tehničko rješenje trenutno nije moguće.

Navedene vrijednosti potrošnje i emisija utvrđene su prema zakonski propisanim postupcima mjerenja. WLTP ispitni ciklus u cijelosti je nadomjestio NEFZ ispitni ciklus 1. siječnja 2022., pa se za nova vozila s tipskim odobrenjem nakon tog datuma više ne navode vrijednosti prema NEFZ-u. Podaci se ne odnose na točno određeno vozilo i nisu sastavni dio ponude, već služe isključivo za usporedbu različitih tipova vozila. Dodatna oprema i pribor (dogradni dijelovi, format guma itd.) mogu promijeniti relevantne parametre vozila kao što su masa vozila, otpor kotrljanja guma i aerodinamika te uz vremenske uvjete, uvjete u prometu i individualan stil vožnje također mogu utjecati na potrošnju goriva, potrošnju struje, emisije CO₂ i vozna svojstva vozila. Zbog realističnijih uvjeta ispitivanja vrijednosti potrošnje goriva i emisija CO₂ izmjerene prema WLTP-u u mnogim su slučajevima veće od vrijednosti izmjerenih putem Novog europskog ciklusa vožnje. Dodatne informacije o službenoj potrošnji goriva i službenim specifičnim emisijama CO₂ novih osobnih vozila možete saznati kod ovlaštenih CUPRA partnera.