WLTP – novi standard
Novi, globalno standardizirani postupak ispitivanja lakih vozila WLTP, namijenjen mjerenju potrošnje goriva i emisija CO2, usmjeren je ponajprije na svakodnevno ponašanje vozila u vožnji, a od rujna 2017. zamijenio je dotadašnji aktualni NEFZ (NEDC) standard.
WLTP je kratica za „Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure”. To je postupak za ispitivanje lakih gospodarskih vozila ujednačen u cijelom svijetu i novi ispitni postupak za određivanje potrošnje nekog vozila. Na osnovi podataka o realnoj vožnji, prikupljenih diljem svijeta, taj će postupak u budućnosti i u laboratorijskim uvjetima omogućiti približno realnu simulaciju vožnje automobila. Tako WLTP više ne uzima u obzir samo različite situacije i brzine vožnje u cestovnom prometu nego i različite varijante opreme i različite razrede težine nekog automobila.
Pozadina i pravna osnova
Europska unija je definirala vremenski okvir unutar kojega se moraju izvršiti sve pravne i tehničke izmjene. Prvi stupanj (engl. 1st Act) WLTP postupka ispitivanja iniciran je s ciljem da se potaknu navedene izmjene.
Sljedeći korak prema konsolidaciji WLTP standarda u Europi predstavlja implementacija drugog stupnja (engl. WLTP 2nd Act) kojim se žele promijeniti Direktiva 2007/46/EZ Europskog parlamenta i Uredba Komisije (EU) 2017/1151.
Drugi stupanj WLTP-a stupio je na snagu 1. siječnja 2019. za nove modele vozila odnosno 1. rujna 2019. za sva ostala vozila. Tim su drugim stupnjem obuhvaćeni propisi o novim tehničkim konceptima i updateima za postupak ispitivanja, primjerice ispitivanje emisija u realnim uvjetima vožnje (engl. Real Driving Emissions, RDE), ispitivanje isparavanja (engl. Evaporation Test, EVAP), ispitivanje sukladnosti standarda tijekom pogona vozila (engl. Service Conformity, ISC) te ispitivanje potrošnje pogonskog goriva (engl. Consumption Monitoring, FCM). U nastavku ćemo pobliže pojasniti navedene točke i ostale važne informacije o WLTP standardu.
Najvažniji čimbenici ispitivanja.
Pojedinosti postupka
Viši standard – što biste trebali znati?
Preciznost i relevantnost na prvom su mjestu. Isto ispitivanje vrijedi za brojne druge postupke svugdje na svijetu. Pritom je riječ o jednoj od najvećih izmjena u povijesti automobilske industrije.
Često postavljana pitanja o novim vrijednostima potrošnje.
NEDC (Novi europski ciklus vožnje, engl. New European Driving Cycle) ili NEFZ odnosi se na postupak ispitivanja koji se diljem Europe primjenjuje na valjcima za ispitivanje kočnica još od 1992. godine s ciljem mjerenja emisija ispušnih plinova i potrošnje pogonskog goriva osobnih i manjih gospodarskih vozila.
NEFZ je zamijenjen svjetskim standardom WLTP (engl. Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure). Cilj novog postupka je mjerenje potrošnje vozila u realističnijim uvjetima na temelju promijenjenog ispitnog ciklusa prema strožim propisima.
Dodatno uz WLTP postupak, emisije u Europi se moraju mjeriti u skladu s RDE postupkom ispitivanja (engl. Real Driving Emissions), prema kojem se mjerenje provodi na cesti u realnim uvjetima vožnje.
Dok se kod WLTP postupka provodi 30-minutno mjerenje na valjcima za ispitivanje kočnica u standardiziranim ispitnim uvjetima, RDE ispitivanje provodi se tijekom vožnje na javnim cestama. RDE mjerenje provodi se na raznim profilima ceste uz nasumična ubrzanja i kočenja. Ispitivanje traje između 90 i 120 minuta.
Od rujna 2017. postupno se provodio prijelaz na WLTP i RDE. Od rujna 2018. propisani su WLTP postupak ispitivanja i ograničenje sitnih čestica (engl. limitation of the particle number, PN) u skladu s RDE postupkom za sva novoregistrirana vozila. Osim toga, od rujna 2019. propisano je dodatno RDE ograničenje dušikovih oksida (NOx) za sva novoregistrirana vozila.
Vrijednosti utvrđene WLTP postupkom ispitivanja načelno bi trebale realističnije prikazivati emisije CO₂ i emisije ispušnih plinova. To može značiti da će za vozila s motorom na izgaranje biti navedene veće emisije CO₂ i veća potrošnja pogonskog goriva. Stoga individualan izbor vrste pogona i opcijske opreme vozila također izravno utječu na potrošnju pogonskog goriva i emisije CO₂. Ovisno o nacionalnoj pravnoj situaciji to također može uzrokovati veće poreze na CO₂.
Od rujna 2018. svi su CUPRA modeli uspješno prilagođeni WLTP postupku ispitivanja.
Za dodatni dašak marke Cupra
Ovo bi vas također moglo zanimati
Konfigurator guma
Pronađite idealne gume za vaše vozilo brzo i jednostavno putem online konfiguratora.
24 mjeseca jamstva uz TOP CARD
CUPRA TopCard
Uz CUPRA TopCard karticu možete uživati u servisnim uslugama uz posebne benefite.
CUPRA setovi zimskih kotača
CUPRA zimski kotači kombiniraju sportske naplatke s zimskim gumama.
CUPRA SERVIS 4+
Povoljne ponude za vozila starija od 4 godine obuhvaćaju mnoštvo usluga popravka i servisnih usluga za kočnice, amortizere, inspekcijski servis, zupčasti remen...